2015. február 14., szombat

Chicago Auto Show 2015 - 1. rész, kisteherautók, SUV-ok. dzsip-ek

Mától egy hétig Chicago fő eseménye egy héten keresztül az USA legnagyobb autó kiállítása. A McCormick Place nevű óriási komplexumban több mint százezer négyzetméteren 1500 autót állítottak ki.

Ma volt az első nap. A tömeg elkerülésére nyitás előtt fél órával érkeztünk, ami nagyon jó időzítésnek bizonyult. Még könnyen lehetett találni parkolóhelyet és az első 30 ember közt voltunk akik a reggel 9 órás nyitásra a mozgólépcsőkön felmehettünk a kiállítási csarnokba - mögöttünk a feltorlódott tömeggel.

Az első néhány száz embert rögtön elnyelte a csarnok, mintha nem is lett volna senki a kocsik közt. Eltartott egy óráig amíg elkezdett látszani hogy sokan érkeznek a kiállításra.

Az olcsó benzin árak miatt (most itt Chicago-ban $2.50 körül van a benzin gallonja ami 3.8 liter; tehát az kb. 66 cent per liter; az MNB oldalán 268 a dollár, tehát az 176,3 Ft /liter) szóval az olcsó benzin árak miatt megint népszerűek a nagy, sokat fogyasztó kocsik és különösen a pickup-ok, kisteherautók.

Annyi kocsit láttunk, hogy legjobb ha több részletben adom közre a képeket. Tehát első felvonás: kisteherautók. Amit a legtöbb ember nagy normál autóként használ, nem pedig mintha szükség lenne a hátsó rakodótérre.

A legnépszerűbb a Ford F-150 és különféle variációi, amelyekből jónéhány volt a Ford standján. Nagyin kényelmes, mindennel fel van szerelve amivel egy modern kocsit el lehet látni és belül kiválóan el van rendezve minden a sofőr körül. Minden kezelőszerv könnyen elérhető, a műszerfal jól látható és áttekinthető.






Azért nekem speciel jobban tetszett a Dodge RAM 1500, 2500 és 3500.


Aztán itt volt a Toyota Tundra.


A Nissan, hogy behozza a lemaradását, az alapoktól újratervezte a régi Titan modellt, de erősen kérdéses hogy mennyire tud versenyezni a Ford és a Dodge RAM-mal.

Persze erős versenytárs a GMC is:



Ezek a jószágok kb. 17-21 litert fogyasztanak 100 km-en, bár a gyártók minden évben igyekeznek csökkenteni a fogyasztást. A Ford legutóbbi merész húzása az volt hogy acél helyett könnyű alumíniumot használt az F-150-hez, amivel sikerült azt a leggazdaságosabb kisteherautónak kikiálttatni.

Nagy volt a nyüzsgés ezek körül a járművek körül. A sportautók után talán a második legnépszerűbb kiállítási célpontok voltak.

A Jeep (magyarul dzsip) név mára már márka védett, csak a Fiat Chrysler (eredetileg a Chrsylser) használhatja a kocsijaira. Szeretik mert kalandos érzést ad a mindennapoknak, és a Jeep igyekszik is ezt kihasználni különféle modell variációkkal.


A kiállítási csarnokban felépítettek egy nagy akadálypályát. Beülhettél egy profi sofőr mellé aki a szimulált hegyes-völgyes terepen végigvezette a Jeep-et és igazi kalandtúrán érezhetted magad. Az más kérdés hogy a legtöbben akik ilyen autót vesznek, nem akarnak lemenni az autópályákról és aszfaltozott utakról.




 Egy nyitott Jeep, matt színű "időjárásálló"műszerfallal.

A SUV a Sport Utility Vehicle, azaz gyakorlatilag kikapcsolódásra szánt nagyméretű autók gyűjtőneve. De ez keveredik a családi használatra szánt kocsikkal amiben az anyukák a gyerekeket viszik délután az iskolából foci edzésre. Ezek igen népszerűek, főleg a családi házas külvárosban (vagy Texasban) ahol a városi parkolás vagy szűk utcák nem korlátozzák a használatát.

A legkisebb SUV a Nissan Juke. Ilyen volt az első autóm az USA-ban. Igazán szeretni való kezes és fürge jószág.


Igen népszerű a Nissan Murano, mint családi autó.

 A Toyota Land Cruiser már igazi nehézsúlyú.

Akárcsak a Toyota Tacoma.

Sokan szeretik az USA-ban (elvégre hazai gyártmány) a Dodge Durango-t.

A Cadillac Escalade inkább a kényelemre mint a kalandra koncentrál, nagy városi kocsi.

A Lincoln cég sem akar lemaradni: a Navigator is inkább városba való mint a vadonba.

Végül két kép a Mitsubishi koncepció autójáról, a kissé bumfordi kinézetű GC-PHEV nevű hibrid koncepció-autóról. Ennek a fogyasztása már kevesebb mint 8 L / 100 km. Minden modernnek számító elektronika benn van: felismeri a gyalogosokat és lefékez előttük, a szélvédőre vetíti az információkat, állandó internet kapcsolata van, ráadásul otthoni áramkimaradás esetén a hibrid motorja generátorként árammal látja el a háztartásodat. Ha az okostelefonodat a kocsi Taktikai Táblájára helyezed, különféle információkat cserélhetsz mindazokkal, akik ilyen kocsit használnak.



Mára ennyit, folytatása következik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése