Amikor augusztusban átköltöztem a mostani apartmanba, elmentem a jogosítványomon a címváltozást átvezetni, ahogy azt akkor megírtam. Azóta az ideiglenes jogosítványt használtam szépen türelmesen várva, hogy megjöjjön az igazi kis plasztik kártya.
Aztán kezdtem türelmetlen lenni, mert csak nem akart megérkezni, az ideglenes papír pedig a lejárati idejéhez közeledett. Felhívtam a Department of Public Safety irodáját, ahol azokat a végtelennek tetsző órákat vártam, de egy automata közölte, hogy csak általános ügyekben adnak felvilágosítást, például hogy mikor vannak nyitva. Ha konkrét problémád van, például elvették a jogosítványod mert engedély nélkül fegyvert tartottál a kocsidban, akkor bizony a Központi Ügyfélszolgálatot kell hívni, az egyes irodák, kirendeltségek nem tudnak segíteni.
Elkezdtem tehát hívogatni a Központi Ügyfélszolgálatot. Ez egy türelemjáték, mert először ott is automata fogadja a hívásod, csak néhány "nyomja meg az X gombot hogyha azt akarja hogy" üzenet után jutsz el oda hogy kiderüljön, minden vonaluk foglalt és próbáld meg később. Nem hívhatod őket 24 órában, csak reggel 7:30-tól 18 óráig. Kipróbáltam: 18:01-kor már nem megy át a hívás. Ezek után rákerestem az interneten, másoknak ez hogy ment, hátha valaki leírt egy trükköt, hogyan lehet hatékonyan eljutni egy ügyfélszolgálatosig. Meglepő mennyiségű frusztrált írást láttam arról, vajon hogyan engedheti meg magának Texas a 21. században hogy állandóan foglalt legyen a vonal, nem lehet senkit elérni, stb. stb. Úgyhogy trükköt nem találtam.
Találtam viszont egy web oldalt, ahol arra biztatott a Department of Public Safety, hogy csak írjam be a jogosítvány azonosítóját meg a születési dátumomat, és azonnal kiírják hogy mi van a jogosítványommal. Bepötyögtem a kért információt, és a rendszer azonnal kiírta, hogy a megadott adatok alapján fogalma sincs, mi van a jogosítványommal, hívjam a Központi Ügyfélszolgálatot.
Ezek után bevetettem a legegyszerűbb dolgot ami itt az USA-ban az adminisztrációs területeken működni látszik: rögtön "nyitásra menni". Mivel 7:30-tól lehet hívni az ügyfélszolgálatot, én 7:31-kor csörögtem. És sikerült! X gomb megfelelő választása után egy valódi élő ügyfélszolgálatoshoz jutottam el. Elmondtam neki hogy augusztus közepe óta nem jött meg a jogsi. Utánanézett a rendszerben, azt mondta, hogy kiküldték még augusztusban. Biztos nem jött meg? Egyeztettük a postázási címet, rendben volt. Hát, akkor bizony elveszett. Nem gond, mondta, elindít egy új igénylést, és két-három héten belül valószínűleg megkapom a kis végleges plasztik kártyát. Ez rendben van, vetettem közbe, de addigra régen lejár az ideiglenes papírom.
Nem probléma, mondta virgoncan. Azonnal kiállít egy hosszabbítást az ideglenes jogsimhoz és ha megfelel nekem, elküldi e-mail-ben. Azt hittem rosszul hallok, de már megtanultam fapofával reagálni az ilyen helyzetekre. Jó, küldje e-mail-en. És egy óra múlva ott volt a mail-jeim közt a jogosítvány hosszabbítás. Kitöltött egy ugyanolyan szimpla egyoldalas papírívet, mint amilyet ideiglenes jogsiként kaptam, csak lejárati dátumnak megadta december 31-et (hátha még egyszer eltéved a posta), hitelesítésképpen tollal ráírta a nevét, majd beszkennelte a papírlapot és elküldte a mail címemre. Annyit kellett tennem hogy kinyomtattam a cég lézernyomtatóján (eléggé szemcsésre sikerült, mert a szkenneléskor nem valami finom beállítást használt), aláírtam, majd zsebre tettem. Van érvényes jogosítványom. Úgy gondolom, ezt a módszert Magyarországon a következő 500 éven belül nem veszik át.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése