Az Austin City Limits (ACL) zenei fesztivál, miről tegnap írtam, csak egy hétvégi epizódja a teljes Austin City Limits rendezvénysorozatnak, ami egészen november 19-ig tart. A hétvégi fesztivál még csak a tizedik évfordulóját ünnepli, de a rendezvénysorozat 1976 óta létezik, most lép a harminchetedik évadjába. A műsort a PBS televíziós csatorna közvetíti az egész USA-ban.és a felvett műsorok ingyen megnézhetők a PBS web oldalán (http://video.pbs.org/video/). Akit még további részletek érdekelnek, az eseménysorozat web oldalán rengeteg információt talál (http://austincitylimits.org/).
Az ACL ilyen módon a Halloween időszakot is lefedi, amelyre az áruházak jó előre elkezdtek felkészülni. Ma voltam bevásárolni némi élelmiszert és láttam a Target áruházban hogy már több polcot teleraktak Halloween jelmezekkel, Pókember álarcokkal, boszorkányfigurákkal és nagyra tátott szájú, fogatlan vigyorú műanyag sütőtök fejekkel.
Ahogy otthon, az áruházak után a következő fázist majd a rádió és TV reklámok képviselik, amikor a közelgő eseménnyel kapcsolatos szolgáltatásokat, ételeket, programokat kezdik reklámozni. De ez még a Halloweennel együtt odébb van.
A Targetben alig néhány polcsoron van friss zöldség - ami viszont van, az nagyon szép friss. Ellenben nagy területet foglal a fagyasztott élelmiszereket tároló üvegezett hűtők sora. Otthon Magyarországon az ilyen hűtőket lámpák helyett már LED sorokkal világítják meg, ami jóval kevesebb energiába kerül. Itt még egy lépéssel továbbmentek: a LED sorokat mozgásérzékelők kapcsolják fel. Ahogy sétálsz a polcsorok közt, látod hogy a 20-25 méterre lévő fagyasztók még sötétek. De amerre mész vagy fordulsz, arra bekapcsol a fagyasztószekrények világítása, mögötted pedig kialszanak a fények. Hétköznap este alig vannak a Targetben, az áruház közepesen erős világításánál jól látszik, ha fénysorok villannak fel a fagyasztószekrények közt az ott sétálók miatt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése