2011. július 18., hétfő

A munka

Hogy mi is a munkám? A Wincor Nixdorf cégnél dolgozom. A cég német központú, összesen 100 országban van jelen, ebből 41 országban van leányvállalata, a többiben szerződéses partnerei révén van jelen. Összességében 9,000 alkalmazottja van világszerte. Két nagy ágazata a bankoknak illetve a kiskereskedelmi láncoknak szállít eszközöket és megoldásokat. Európában az első számú elektronikus pénztárgép szállító a kiskereskedőknek, világszinten a második.A banki területen mind Európában, mind a világon a második legnagyobb pénzautomata (ATM) gyártó. A Szolgáltatások üzletág (Services) amelyben én dolgozom, azzal foglalkozik hogy mind a bankok, mind a kiskereskedők számára a megvásárolt eszközöket telepítse, üzemeltesse, a hibákat elhárítsa.

A hivatalos titulusom "Service Account Manager"; ez a pozíció egy vagy több kliens cég ellátásának a menedzselésére szolgál. Az én ügyfelem a Fossil nevű cég. A Fossil multinacionális gyártó és kereskedő cég. a legtöbben a divat óráiról ismerik, amelyeket minden repülőtéren és sok országban Fossil boltokban lehet megvásárolni. De a Fossil forgalmaz táskákat, kiegészítőket, ruhákat, stb. A web oldaluk http://www.fossil.com. A cég a Wincor Nixdorf pénztárgépeit használja az egész világon, Ausztráliától Európán át a Kanadáig, USÁig. Elég izgalmas munka összehangolni a Wincor támogatását a Fossil számára az egész világon.

A Wincor amerikai központja Austin-ban van. Az egész USA 50 államában kb. 800 ember dolgozik, nagyon sokan technikusok, akik az ATM-eket és a pénztárgépeket szerelik és szervizelik. Az austini központ kellemes hely (kattints a képen a nagyításhoz):


A munkatársak nagyon segítőkészek, sok energiával dolgoznak. Sok a megbeszélés irodán belül, folyamatosan növekvő mail forgalmat bonyolítok a németekkel, franciákkal, újabban az ausztrálokkal. A sok egyeztetés miatt a kollégákkal kifejezetten hasznos hogy nyílt térben (open space) ülök, így mindent azonnal meg tudunk osztani egymással. Ez a helyem:


A konyhában szellemek főzik folyamatosan a kávét. 2 hét alatt még nem láttam, ki indítja el a kávéfőzőt, de valahányszor belépek a közös nagy konyhába, mindig van egy kávés kancsó forrón tartva és egy másik, amelyikbe éppen folyik ki a friss kávé.

Általában a kereskedő cégeket intéző munkatársakkal beszélek, mert ez az én területem, de lassan-lassan ismerkedem a "bankosokkal" is, akik olyan bankokat kezelnek a Wincor Nixdorf ügyfeleként mint pl. JPMorgan Chase & Co., vagy a Wells Fargo. Azért jelenleg még messze vagyok attól, hogy teljesen átlássam a globális Wincor szervezetet, vagy akár az amerikait, de a jó hír az, hogy semmi akadálya hogy ezt idővel megtanuljam. Az információ rendelkezésre áll a Wincor-on belül, csak idő kell hogy áttanulmányozzam. Ez jó hír, mert egyes korábbi munkahelyeimen nagyon kemény munka volt a vállalat "felsőbb régióira" rálátást nyerni. Szóval szorgoskodom, a munkahely pedig kellemes és segítőkész.

A legnagyobb ellenség az időeltérés: itt Austinban reggel 8-kor kezdünk, az már délután 15 óra Európa nagyobbik részén. Tehát akármit is akarok mondjuk a német Wincor központtól (telefonhívások, mail-ek), azt le kel bonyolítanom itteni idő szerint reggel 8 és 10 (maximum 11 óra) közt, mert a 11 óra már este 18 óra Európában, tehát hazamennek az emberek. Legközelebb az én időm szerint másnap 8-kor tudok megint kapcsolatba lépni velük. Ausztráliával még vadabb az eltérés, itteni idő szerint este 20 órakor kezdjüka  telefonkonferenciát, amikor ott már másnap reggel van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése